جزوه ها ی کورس غدد

سلام دوستان

اول ! سلام و خسته نباشید به همه دوستان برای پشت سر گذاشتن کورس غدد و همکاریشون برای نوشن جزوه های این کورس. تو کورس های قلب و کلیه همکاری همه دوستان عالی بود.کورس غدد هم خیلی خوب بود. اما مثل اینکه توی این کورس یکم از نوشتن جزوه ها داریم فرار میکنیم!!! البته نه همه. منظورم از گفتن این حرف اینه که یادآوری کنم داشتن جزوه های خوب و به موقع مستلزم همکاری و مسئولیت پذیری همه ماست.و دلم میخواد یه چیزی رو هم بگم!! دوستان من مثل شما فقط یه دانشجو هستم که نیاز به آرامش فکری دارم! و منم باید به درسام برسم .لطفا خودتون بیایید و همکاری کنید و این طور نباشه که من برای پیاده کردن چند دقیقه ریکورد و یا پاک نویس کردن چند صفحه٬ده دقیقه جلوی شما وایستم و آخرش هم بهم بگید نه !! واقعا این موضوع خیلی دلخورم میکنه و همش پیش خودم میگم واقعا نباید به اندازه چند دقیقه ریکورد به کلاس کمک کرد؟ پس من چرا دارم این قدر برای جزوه ها وقت میذارم !!  

حالا بریم سراغ جزوه ها…

دوم ! یه قسمت از جزوه هیپوکلسمی و هیپر کلسمی و ….!! پرینتش تو جزوه ها نیست!!! یعنی جزوه کامل نیست که اون قسمت رو براتون میذارم  دانلودش کنید. این قسمت رو باید بعد از صفحه ۷ بخونید. یعنی بعد از اون قسمتی که بزرگ نوشته تموم شد.

هاپیرکلسمی

سوم ! جزوه سندرم متابولیک چاقی که توسط دکتر مرادی تدریس شده٬ فونت ریزی داره . اگه با فونت جزوه راحت نبودید میتونید جزوه رو با فونت درشت تر دانلود کنید.

سندرم متابولیک چاقی

چهارم! تو جزوه های اختلالات لیپید که دکتر ارشد و بیماری های آدرنال که دکتر حیدری تدریس کردن ٬ نیاز به اسلاید های استاد هست که لینک اسلاید های اونا رو هم میذارم.

 بیماری های آدرنال

هایپرآلدوسترونیسم

اختلالات لیپید

پنجم ! هزینه جزوه ها تا الان ۲۰۲۵۰ تومن شده که روی هر سری  از جزوه ها هزینه هاش نوشته شده. اگر مایل بودید که تو کورس گوارش هم به همین ترتیب جزوه ها پخش بشن ٬ لطفا هزینه این کورس رو هم به سرگروهاتون بدید.(فکر کنم حداقل ۱۰۰۰۰ تومن باز لازم بشه.)  

ششم! من تو دوهفته دوم کورس گوارش به احتمال ۹۰٪ نتونم سر کلاسا و کلا دانشگاه بیام. پس لطفا حواستون به اون دو هفته باشه که با همکاری هم بتونیم جزوه ها رو جمع و جور کنیم.

هفتم ! هر کس هر اصلاحیه ای برای جزوه ها پیدا کرد ٬ لطفا تو قسمت نظرات بذاره تا همه استفاده کنیم.

و آخر! گفتم از الان بگم که بعدا دیر نشه !! برای ترم هفت امیدوارم مسئولی بهتر از من برای هماهنگ کردن جزوه ها پیدا بشه . از الان براش آرزوی صبر جمیل میکنم!!

امیدوارم هر ایرادی هم که تو کارا تا الان بوده یا و یا تو کورس بعدی خواهد بود٬ خودتون نادیده بگیرید و از من ناراحت نبوده باشید.

و یه تشکر توووووپ از دوست عزیزم خانم دکتر فروغی !! به خاطر همه کمک هاش تو تمام کارای جزوه ها . 

موفق باشید و سربلند…

 

 

12 دیدگاه دربارهٔ «جزوه ها ی کورس غدد»

  1. مرسی سلما جان خسته نباشی خیلی زحمت کشیدی.من واسه نوشتن جزوه همکاریم رو اعلام میدارم فقط به شرطی که قبلا کسی اونو ننوشته باشه لطفا


    ممنون عزیز. بازم ببخشید بابت اتفاقی که افتاد.

  2. ممنون خانم قربانی خیلی زحمت کشیدید خسته نباشید
    و همچنین تمام دوستانی که تو جزوه ها دست داشتن مرسی


    خواهش میکنم.امیدوارم که بازم تو کورس بعدی با همکاری هم جزوه های خوبی داشته باشیم.

  3. مرررسییییییییییییی به همه و مرسی سلما جان!من به شخصه دیدم بعضیارو! و تشکر ویژه برای نماینده کلاس که ایشونم خیلی زحمت کشیدن!


    منم از تو ممنونم آرزو جان به خاطر تمام کمک هات.

  4. بله!بعضی ها جزوه که نمی نویسند هیچ،غُر هم می زنند که جزوه ها کو؟از همین جا بهشون سلام می کنم
    خسته نباشی سلما جان


    خیلی ممنون . راستی سلام منم بهشون برسون…

  5. سلام. خسته نباشی سلما جان.
    اصلاحیه جلسه اختلالات لیپید (صفحات ۱۳ الی آخر)
    ص ۱۵ خط ۷: منظور از (فقط ۳ تا ۶%):۳×۶ =۱۸% می باشد.
    ص ۱۶ خط ۱: آنزیم HMGCOA ردوکتاز
    ص ۱۶ خط ۹:از این ۶ دارو ۳ تا را در ایران داریم.
    ص ۱۸ خط ۴: افزایش آنزیم تا بیش از ۳ برابر پایه در حال حاضر بیشتر Hepatitis associated statin است یعنی کسانی که هپاتیت دارند و استاتین نیز میگیرند پس بسیار نادر است.
    ص ۱۹ خط ۴: کولستیپول(Colestipol)
    ص ۱۹ خط ۱۱: یکی از منابع چربی کبد از این راه است که نیکوتینیک اسید این پدیده را کاهش می دهد.
    ص۱۹خط ۱۲: این دارو ریختن Fatty acid ها از بافت چربی به داخل خون را کم می
    کند.
    ص ۲۴ خط ۱:Eruptive xanthoma
    ص ۲۴ خط ۳: رنگ روغن(زرد)
    ضمن اینکه از خط ۶ به بعد ص ۲۳ الی آخر توضیحات یک سری عکسه که استاد سر کلاس نشون دادن.این عکسا تو وبلاگ قرار داده شده لطفا دانلود کنید.(کپی نکردیم چون نامفهوم میشد)
    ×سعی کردم جمله های نامفهموم رو باز کنم حالا بازهم اگه جایی نامفهوم بود یا غلط داشت تو نظرا مطرح کنین اصلاح بشه.ممنون


    خیلی ممنون نغمه جان

  6. درود بر همگی!
    خواستم یک سری توضیحات در مورد استئوپوروز که در جزوه کمی گنگ بود بدم
    دو تا مطلب مطرح شد که تقریبا مثل هم هستن.یکی ش میزان فاصله ی bone mass بیمار از peak bone massی هست که به طور نرمال تعریف شده.که اگر BMD بیمار،۱standard deviation از peak bone mass فاصله داشته باشه مشکلی نداره،اگر بین ۱ تا ۲٫۵ فاصله داشته باشه osteopenia هست و اگر بیشتر از ۲٫۵ فاصله داشته باشه osteoporosis گفته می شه.
    مطلب دوم t score و z score هست که با تقسیم بندی بالا تفاوت چندانی نداره،با یک فرق کوچک که اینجا از اعداد منفی استفاده می کنیم.یعنی t.score=-1 نرمال هست،t score بین -۱ و ۲٫۵- استئوپنیا و t score کمتر از ۲٫۵- استئوپوروز.
    امیدوارم متوجه شده باشید
    موفق باشید


    ممنون مهسا جان

  7. با تشکر از زحمات زیاد شما؛ سلما جان یه سؤال:قسمتایی که راجع به داروها توضیح دادن تو امتحان هست؟


    سلام.خواش میکنم.بله هستن.مثلا با دکتر ارشد در مورد دیابت صحبت کردیم که از قسمت دارو ها هم سوال میدید؟ فرمودن بله حتما. و بیشتر نحوه اثرشون رو گفتن که میخوان.

  8. الان دقیقا واسه چی تشکر کردی؟واسه غرغر کردنام یا از زیر کار در رفتنام؟ عزیزم من باید از تو تشکر کنم که منو تحمل میکنی … و بازم ممنون بخاطر همه زحمتایی که از نزدیک شاهدش بودم خسته نباشی…


    فکر کنم اگه دیگه بیشتر از این همدیگه رو تحویل نگیریم بهتره :))
    در کل خیلی باحالی.خیلی دوست دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *